Author Topic: Регламент за форума/срещите?  (Read 5948 times)

todoresqu

  • Active members
  • Aficionado Member
  • *****
  • Drams: +21/-4
Re: Регламент за форума/срещите?
« Reply #20 on: 21, February, 2014, 14:54:31 »
Чудесен въпрос. Прави ми впечатление появата на алтернативни срещи, вероятно организирани по телефона /не чрез форума/ с подбрани хора, повечето от които са от форума. Мисля, че се появиха хора, използващи познанствата  и приятелствата създадени от срещите на този форум с чисто търговски цели. Очевидно вече се делим на такива, които искат да споделят любовта си към уискито и такива, които са във форума само с цел печалба.

Izmamnica

  • Active members
  • Aficionado Member
  • *****
  • Drams: +14/-0
Re: Регламент за форума/срещите?
« Reply #21 on: 21, February, 2014, 15:36:23 »
Моят въпрос е друг. По всяко време ли можем да организираме? Всеки от нас ли? И какъв подход да се спазва? На мен например не ми допада следното. Единствената среща, която се планува от известно време и сега вече е с дата е "ирландската". за следваща не чувам нищо. Повечето от уискитата, които ще участват съм ги пробвала..И на всичкото отгоре имам друга клубна среща на същата дата, а не знам кога ще има следващ път и ще ми харесаа ли менюто. Както и неща, които искам да предложа за опитване не се вместват в сегашната тема...реших, че ако на мен не са ми ясни тези моменти, то не са ясни и на повечето участници. Иначе смятам да комбинирам и двете си събития на 26-и и да се видим там :)  dram
За там между-другото като е VIP зала, на какъв принцип е обслужването. Има ли храна в случай, че имаме нужда. Аз обикновено имам. Накакви допълнителни разноски да плануваме ли? Мерси!

z-imaging

  • Guest
Re: Регламент за форума/срещите?
« Reply #22 on: 21, February, 2014, 16:03:30 »
След шери срещата ми беше хрумнало да предложа да поддържаме списък със следващите 2-3 срещи, които да подготвяме спокойно във времето. Замотах се нещо, пусна се темата за ирландците и реших ако пак не забравя да пусна това след като мине срещата, за да не се внася шум излишно. Е сега като се повдигна този въпрос ще драсна какво имах като идея...

Та идеята дойде след като в рамките на една вечер се подхвърлиха няколко теми, но всичко си остана само като разговор там на място, може вече и да е забравено. Другата причина беше е като видях зора на Наско да събере петте бутилки за последната среща - намирането на определени бутилки не е лесно а има хора, които пътуват и могат да помагат ако искат. Също и хората които внасят/продават уиски често се нуждаят от определено време да осигурят нещо по-специфично. Друг потенциален проблем е че след всяка следваща среща ще става по-трудно избора на тема и уискита, все пак не малко неща се пробваха до сега. Пускането 2-3 теми напред би помогнало да се решат горните логистични проблеми + да се даде време да се подберат 5 от да кажем 7-8-10 предложени уискита отговарящи на темата, така че всички да са доволни.

Това по единия въпрос. По другия със скъпите бутилки - включването на 1-2 скъпи (200+ лева примерно) уискита в менюто за срещата не мисля че ще промени съществено цената (при 20-30 човека) но пък дава шанс да се опитат неща, които иначе трудно бихме се решили да си купим и пробваме сами на сляпо.

atanas

  • Administrator
  • Connoisseur Member
  • *****
  • Drams: +36/-1
    • Whisky Experience Bulgaria
Re: Регламент за форума/срещите?
« Reply #23 on: 21, February, 2014, 17:20:22 »
Ще започна с малко предистория относно форума и след това ще се опитам да дам моето, като участник във форума, виждане. Идеята за този форум беше да събере хората които искат да споделят своята страт към уискито, хората които искат да проходят в тази материя, да учат, да пробват нови неща.
Всичко започна от нулата и първите две години, обществото реално прохождаше и се състоеше от десетина активни хора - половината в софия, другата във Варна, както и няколко активни колеги в Пловдив.
Обмяната на информация беше свободна, спонтанна, но и малка като обем. Срещите, които са проявлението на форума в реалността, следваха същата логика. Организирането в София беше спонтанно, но като че ли инициативата до скоро беше главно в мен. Затова и повечето теми съм задавал аз. Правех го, защото исках нещата да се развиват. Аз самият исках да пробвам нови и нови неща, и да си прекаврам времето приятно с готини хора.
От няколко месеца обаче, за моя радост, редиците ни нарастнаха заничетелно. Имаме вече много дискусии онлайн от различни точки на страната. Това за мен е много вълнуващо. Реално това ми е било желанието да се случи. Помня в началото трябваше да пускам постоянно нещо за дискутиране, за да се активират хората. Сега дори не насмогвам да се включа във всички дискусии. Това е успех.
Но! Може би темпът на нарастване на групата изпревари, самата организация на форума. Още на първите срещи сме си говорили за това, че е хубаво да имаме мисия, основни етични правила, и т.н., но не му беше времето тогава при онази бройка. Дори имаше идеи за клуб (даже май наскоро пак се повдигна тази тема). Аз лично през последните месеци нямах особено много време да мисля по тази теми и бях оставил нещата да се развиват от самосебе си. Реших, че работи, защото напълно органично излезе нуждата от регламент за срещите в София и много хора споделиха какво биха искали да се включи и заедно стигнахме до това което имаме. От тази нова тема обаче осъзнавам, че има още незададени и неотговорени въпроси.

Ето сега моето разбиране за форума, моите идеи и желание за развитие:
- пространство за свободно споделяне и дискутиране на тема уиски
- източник на познание за уискито
- пълен достъп до информацията
- отворено членство (одобрение на регистрацията е за превенция на интернет спам)
- некомерсиална цел
- средство за свободно организиране на всички български уиски ентусиасти (били те в страната или чужбина)
- взаимно уважение

Това, вярвам, са и принципите и разбирането на хората които започнахме този форум преди време. Не мисля, че някой претендира за преференциалност. Точно обратното - хората които са от самото начало са били двигателната сила, която доведе до сегашното развитие. За себе си оценявам, че съм бил късоглед и не съм успял да погледна нещата отстрани и да осъзная, че не всички чувстват форумът като форум. А той трябва да е имено такъв. Трябва да има хармония и всеки да се чувства като равноправна част от обществото.

Така че предлагам да направим следното нещо заедно (не само София, моля всички да се включат!!!!!!), за да можем да постигнем тази хармония:
- да изковем нещо като цел и принципи на функциониране на форума - нужно е за всеки пълнолетен форум. Моите предложения са по-горе, като искам да добавя и необходимостта от модериране на форума с цел подсигуряване на спазването на тези общи принципи. Макар и да се е случвало само два пъти да се намесвам и да цензурирам опити за комерсиални включвание тези неща неизменно ще се увеличат в бъдеще.

Надявам се наличието на тези принципи, както и общия регламент за срещите да дадат нужната увереност на всички във форума, за да организират нови и още повече срещи.
Аз ще се радвам да има много повече идеи и най-вече много повече организатори на срещи.
Реално погледнато, ако трябва ще променим тези регламенти, за да получим нужния баланс от рамка и свобода.

Надявам се, че макар и индиректно съм успял да засегна повдигнатите теми. И искам да подчертая, че това го казвам като участник във форума. Да, аз го администрирам, да, аз съм един от създателите, но не мисля, че някой има някаква фиксирана роля към този момент. Ако имаме необходимост от роли, то ще трябва да си споделим и създадем. Тук - в това пространство.

П.С. смея да твърдя, че всички срещи на форума са организирани тук. Ако други хора се организират, то това си е тяхно право, инициатива и идея. Вярвам, че те не твърдят, че организират среща на форума. Ако не е така, моля споделете!
« Last Edit: 21, February, 2014, 17:23:41 by atanas »

Ако някой се чуди какво да ми подари за рождения ден, ето няколко идеи :):
http://whiskybase.com/wishlist.php?userviewid=3818

Izmamnica

  • Active members
  • Aficionado Member
  • *****
  • Drams: +14/-0
Re: Регламент за форума/срещите?
« Reply #24 on: 21, February, 2014, 20:27:15 »
Ами на моите въпроси, горе долу се отговори :) Мерси! Ще се радвам много като предложа теми, да получа и помощ за набавяне на бутилки от пътуващи..

z-imaging

  • Guest
Re: Регламент за форума/срещите?
« Reply #25 on: 21, February, 2014, 22:17:52 »
Тука нещата тръгнаха в две посоки...

По въпроса за темите и идеята ми за тема в която да се обсъждат и да се върви с подготовката на няколко теми напред - ето я: http://zinaf.net/whiskyforumbg/index.php?topic=171.0

Ако сте ОК с този начин - действаме така, ако не - както до сега